Publicaties

Ondernemers snappen weinig van merken.

Nogal een boute stelling wellicht. Maar had ik het genuanceerder geschreven dan was jouw aandacht waarschijnlijk niet getrokken. En dat…

Lees meer

Het “volgende normaal”

Covid-19 markeert vanzelfsprekend een enorme disruptie in onze samenleving. De huidige situatie van social distancing, mondkapjes en virtuele events, vaak…

Lees meer

Er was eens…

Menig sprookje begint met deze woorden. Het resultaat: onze hersenen worden geactiveerd, onze pupillen worden wijder en we spitsen de…

Lees meer

20 tips over het merk in 2020

Het nieuwe decennium biedt ondernemers weer nieuwe kansen. Interessante groeisectoren zijn zorg, huisvesting, technologie, verduurzaming en de energietransitie. Ondernemers beginnen…

Lees meer

Merk. De interne motor.

Het is een van de meest iconische en succesvolle reclamecampagnes ooit. Wat “Melk moet” niet lukte, deed “Melk. De witte…

Lees meer

Tijd voor merken die het echt waarmaken.

Door de tijd heen is de rol van merken grondig veranderd. Het begon met het brandmerk dat een puur functioneel…

Lees meer

Rendeert een merk ook in B2B?

Verkoop je bier, auto’s, chips of sportschoenen aan consumenten dan kan een sterk merk ‘a licence to print money” zijn….

Lees meer

De zin en onzin van de why.

“Werk jij nog gewoon voor het geld? Nee toch?” Werken gaat vandaag over zingeving en de why zo lees ik…

Lees meer

Is Twan wel RTL genoeg?

Vanaf de eerste dag met Twan Huys dalen de kijkcijfers van RTL Late Night gestaag verder. Naar de eerste afleveringen…

Lees meer

5 Misverstanden over merken

We worden iedere dag geconfronteerd met merken. Als consument, maar sommigen van ons ook als professional. In onze westerse samenleving…

Lees meer

Contact

Wil je weten wat een Merkverhaal voor jouw onderneming kan betekenen? Neem contact op met Hans de Koning.